Pages

Wednesday, March 16, 2011

sekadar perkongsian utk anda~ SYUKRAN YA ALLAH !



tahun lepas adalah bermula segala-galanya~~ aku sgt3 gembire bler family aku decide nak g mandi-manda ngn family maksu aku kat Ulu Yam...sbb rasanyer dah lame kot x hangout lg2 ade akak ipar aku,lg la tambah3 best kan..lg2 aku duk jauh ngn family aku (jauh sgt ker?? haha)..dah sampai sane jer..aku ngn kazen aku g mencari tapak nak lepakking nnt smentare tggu family aku smpai...lepas da dpt tempat y baikk punyer..ktrg pon letak la barang3 segala pelbagai...

after fmly aku dah dtg..adik aku berdua tu bler dah jmpe kazen die (ank maksu aku) mmg diorg g berendam teruss...alkisahnyer kakak2 diorg ni y pasang khemah pelbagai...niat ati mmg nak terjun gak time tuh (hahhahaha)...


lepas da siap3 pasang khemah tu..aku ngn Fatin (kazen aku) pon berendam gak...gler la air sejuk !! tp enjoy sbb seronok sgt..dpt release tension y agak kusut kat kepale sblm3
ni...then tetibe akak aku ajak teman die g beli bola sat tuk main ngn sume3...aku pon pegi lah kan...dah beli tuh aku makan sat (penting tu..lauk sedap pulak gabungan mak n maksu aku)...sambil makan tu seronok lak tgk adik bradik n kazen2 aku men baling2 bola...aku pon turun la...biase la geng2 dak besa lawan dak kecik..mmg best ! (although not fair,,hahahaha)

n sampai 1 part nie..time lambung3 bola..aku cube nak dptkan bola tu..aku xsedar y aku dah ikut arus air..dalam fikiran aku hanya nak dapatkan sebiji bola.!! aku berjaya dptkan bola tu sambil sengih3 tp aku sebenanyer dah ikut arus air tu...n then,kaki aku tetibe tersangkut kat dahan2 tepi tu..d sbabkan arus y kuat..kepala aku trus tenggelam!! aku cube tuk bangun..tp aku tak mampu..aku bukak mata dalam air..bler aku cube tuk bangun..aku nmpak adik2 aku..akak aku..kazen2 aku...aku hanya terfikir..aku akan PERGI tuk selama-lamanye...aku dpt rasa ade org tarik kaki aku..tp aku mmg dah xcukup nafas...aku takut sangat !!! aku tak ready lg nak pergi mengadap ILLAHI...

dengan izin ALLAH..ttbe aku tersedar tgn aku ditarik...ade seorg hamba Allah tlg aku...aku terus duduk tepi then time tu aku dpt rasa semua mata pandang aku..aku terbatuk-batuk...adik prempuan aku duduk sblh aku n mnangis..aku selambe jer cakap "kak ude xmati lagi lah" n tetibe aku dpt pelempang percume dr adik aku (sakit woooo)...n mak ayah maksu sume2 lah cam cemass jer tgk aku..aku hanya mampu tersenyum...hanya kata SYUKUR y ade dlm ati aku time tuh...

lepas dr kejadian tuh..kazen y paling rapat ngn aku xtegur aku lgsung..blk umh jer dea trus update kat fb..dea ckp dea takut n dea sayang aku (huhuhu..sgt3 terharu)..tp pelik sbb dea tanak ckp ngn aku padahal duk sebelah2 jer...then bler aku cube tuk ckp ngn dea..air mate dea tetibe mngalir..mmg bengkak lah senang cter..aku ckp y aku hidup lg la~~huhu..

dah sampai seru tuk aku gtahu kazen aku y aku nak brubah...dea lah org y pling support ngn kputusan aku tu...tp bak kata orang..BLER KITE BUAT BAIK MST ADA UJIAN N BLER NAK BUAT JAHAT BLER2 MASA PON BOLEH...aku cube cube dan cube tuk brubah sbb ianya lahir dr ati aku sendiri...aku cube ubah prangai aku,ubah cara aku,ubah pemikiran aku..ianya xmudah y aku sangka..aku start pakai sarung tgn n stokin pd awal nyer...ade y tny xpanass ker?? aku hanya tersenyum...smpai 1 masa aku ckp ngn kazen aku y aku nak labuhkan ckit tdung aku..tp ujian dtg melimpah2 kat diri aku...ramai y perli2 aku..y kutuk2 aku..aku tahu aku kene kuat..tp time tu mmg aku rasa down sgt...salah ker ape y aku cube buat?? aku cter masalah kat kazen aku..dea ceramah baikk punya sampai dtg balik smngat aku...n aku tanamkan azam..biarlah ape orang nak cakap..bnd y buruk juz ignore n bnd y baik kite amek...

terima kasih pd mereka3 y bnyak membantu..memberi tunjuk ajar..n byk menasihati insan y kerdil ini...aku tahu dulu aku xsebaik mana tp aku tetap akan teruskan pendirian aku ni sampai aku PERGI...wassalam~~

0 comments:

Post a Comment

Followers

 

Sample text

Sample Text